torstai 2. lokakuuta 2014

Mujunen: Epäkohdat kuntoon vol. 2



Auto tosiaan on yleisilmeeltään erittäin siistissä kunnossa varsinkin hankintahinta huomioon ottaen, niin kuin jo alkuarvioinnissakin todettiinkin. Sisätiloiltaan sitä voidaan pitää jopa erittäin siistinä ja sama linja jatkuu myös konehuoneessa. Auton ulkopinnassa on jo kuitenkin jonkin verran käytönjälkiä ja iän tuomaa patinaa. Pieniä parkkipaikkakolhuja ja naarmuja tietenkin löytyy, mutta suurimpana ja helpoiten havaittavana virheenä oli takapuskuri josta maali oli lohkeillut rumasti pois.


Sen verran rujonnäköinen tuo oli, että eihän sellaisen kanssa voi ajella. Puskuri oli jo ainakin kertaalleen maalattu ja ilmeisesti pohjatyöt eivät ole onnistuneet kovinkaan hyvin. Aluksi ajattelin korjata tuon perusteellisesti niin, että irrotan puskurin ja maalaan sen yläosan kokonaan uusiksi. Hetken tilannetta tutkailtuani huomasin kuitenkin, että joku aikaisempi seppä on ollut hivenen huolimaton ja teipannut edellisellä kerralla puskurin ”listat” vähän vaatimattomammalla tarkkuustasolla. Niinpä päätin hoitaa fiksauksen puskuri paikallaan, näin säästin huomattavasti myös korjausajassa ja samalla virhepisteissäkin.

Työvälineet



Ei muuta kuin hommiin: Pikainen mutta huolellinen teippaus ja sen jälkeen nopea ”pohjien teko”. Heti perään ruiskukitti ja pohjamaalit, välissä tietysti pikakuivaus hiustenkuivaajalla. Edellisten vaiheiden jälkeen pintamaali ja lakka pikaisesti pintaan ja teipit pois. Valmista tuli, aikaa työskentelyyn kului noin 1,5 tuntia. Siihen nähden lopputulosta voi pitää vähintäänkin tyydyttävänä. Toki voidaan sanoa, että ei siitä nyt ihan uutta vastaava tullut mutta hyvä kuitenkin. Täytyy vielä viimeistellä lopputulos jossain vaiheessa pienellä myllytyksellä ja vahata koko komeus. Maalin kuivumista odotellessa korjailin kiveniskut nokkapellistä sekä muutamat naarmut yms. Erittäin onnistunut puuhastelu ja yleisilme on taas entistä parempi.





Virhepisteet päivitetty.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti