sunnuntai 1. helmikuuta 2015

Mujunen: Alfaton mies on huoleton mies?


Pahoittelut "pienehköstä" blogin päivityskatkosta kilpailun päättymisen jälkeen. Summaan nyt tähän lyhyesti miten kilpailuajan loppu kului ja mitä sen jälkeen on Alfa-rintamalla tapahtunut.

Voidaan sanoa, että auto toimi moitteitta kilpailun loppuun asti. Ovet tosin olivat aina pakkasella jäässä, mutta jostain luukusta sisään aina kuitenkin pääsi. Muutama kova pakkasyökin osui onneksi kohdalle ja nekin Alfa selvitti ilman ongelmia. Voin kyllä rehellisesti myöntää, että vähän epäilin Alfan kylmäkäynnistysominaisuuksia, mutta aina se hyrähti ongelmitta käyntiin.

Tarkoituksena oli vaihtaa kallistuksenvakaajan runkopuslat ennen auton myyntiä, mutta se jäi sitten lopulta tekemättä. Olisi ollut huomattavasti mukavampaa luovuttaa kolisematon Alfa uudelle omistajalla ja kiehtoihan työ jo ihan kokemuksenakin. Kuution Alfaa huoltaessamme tutkailimme samalla 156:n alapuoliskon. Pohjasta löytyi yksi paikka ja jonkin verran pintaruostetta, mutta ei mitään kovinkaan hälyyttävää.





Heti kilpailun päätyttyä julkaisin myynti-ilmoituksen nettiautoon. Hinnaksi arvoin 2100 €:a. Heti alkuun sain muutaman yhteydenoton, mutta niistä ei poikinut mitään konkreettista. Vuoden viimeisellä viikolla sain yhden tekstiviestikyselyn autosta. Aluksi en noteerannut sitä oikeastaan lainkaan, mutta parin tekstiviestin ja puhelun jälkeen Alfa kuitenkin vaihtoi omistajaa viime vuoden viimeisenä päivänä. Uuden vuoden viettoon oli mukava siirtyä 1950 €:a taskunpohjalla. Onnea ja menestystä uudelle omistajalle! Aiempaa kokemusta hänelläkään ei Alfoista ollut.

Kilpailu jää mieleen erittäin positiivisena kokemuksena. Minulle ei kuitenkaan päässyt syntymään yhtä herkkää ja läheista suhdetta autooni kuten Kuutiolle. Kuution tapauksessa voidaan jo oikeastaan puhua jonkin asteisesta ihastuksesta tai ehkä jopa rakkaudesta. Onnittelut myös Kuutiolle auton myynnistä! Omasta "Murusta" luopuminen on pelkkää tuskaa, mutta muista että aika parantaa haavat.

Päätin jo kilpailun kuluessa, että kalustossani ei ole paikkaa kolmannelle harrasteautolle, tai oikeastaan on, mutta se ei ole 156:n. Jokin huomattavasti vanhempi Alfa saattaisi kiinnostaa ja samaten 2002:n Bmw (saa tarjota). Syväluotaavampi raportti koko kokemuksesta ja kuluista julkaistaan myöhemmin.


Loppukevennyksenä sanottakoon, että aiheuttaa ne Mersutkin huolia:






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti