Mujunen
raportoikin jo viikonlopun koeajosta. Kirjoitus sisälsi tarpeetonta panettelua,
mm. mainittu ”alkuhuolto” oli vain pesun jälkeinen luonnollinen
kuivaustoimenpide. Itse hämmästyin lyhyen testilenkin perusteella, miten samantuntuinen
ajettava 156 oli omaan kulkupeliini verrattuna. Päällimmäisenä mieleen jäi
hivenen parempi moottorin alavääntö ja reipas etupään kolina.
Rivien välistä
onkin havaittavissa selvä harmistus siitä, että Mujusen autossa ei mainittavaa
lisäarvoa omaani verrattuna ole, eikä budjettia myöskään jäänyt tarvittaville auton
parannustoimenpiteille.
Tästä päästäänkin
sujuvasti 155:n kuulumisiin, sillä alkuviikosta laite tarjosi ensimmäisiä
mahdollisuuksia pienille parannustoimenpiteille: keskikonsolin mainioon check
paneliin syttyi takasumuvalojen varoitusvalo:
Samanaikaisesti
sumuvalojen merkkivalo syttyi myös mittaristoon. Niinpä olikin odotettavissa että
kyseessä ei olisi pelkkä palanut polttimo tai sulake, varsinkin kun en
sumuvaloja ollut päälle siis laittanut.
Takaluukusta oli
pimeänä sumuvalojen lisäksi molemmat rekisterikilven valot. Rekisterikilven
valojen liittimet kun otti irti, niin sumuvalon merkkivalo paloi vaikka virrat
oli pois päältä. Sulakkeiden tsekkauksen jälkeen purin takaluukun verhoilun
pois jotta sain piuhat esiin:
Sitten mittailin
ja ihmettelin ja mittailin uudestaan ja ihmettelin lisää. Rekisterivalojen maa
näytti ensin olevan kunnossa mutta pienen heiluttelun jälkeen ei. Sumuvalot
menivät samalla maajohdolla saranan läpi ja sieltä löytyikin nippu katkenneita
johtoja:
Tyypillinen
vikahan tuo on monissa muissakin autoissa. Samassa nipussa on myös takaluukun
aukaisun johdot, saapa senkin ehkä toimimaan sitten. Sinänsä johtosarjoja ei
näemmä ole pahasti räpelletty, piuhojen värit täsmäsivät sähkökaavioihin. Vedin
maan väliaikaisesti koriin ja jo alkoi pelittämään:
Homma jäi tuohon
vaiheeseen. Seuraavalla kertaa täytyy kaivaa johtojen toiset päät esiin ja
korjata piuhat asianmukaisesti, mm. vasemman sumuvalon ja peruutusvalon plussa
on vielä poikki. Tästä tuli ensimmäinen vikapiste, mutta mukavia
ajokilometrejäkin on kertynyt sunnuntain aloituksen jälkeen jo tasan 300 kappaletta.
Toimenpiteet päivitetty oman auton sivulle ja
pistetilanne omalle sivulleen.
Noh omassa autossani ei pesun jälkeen kyllä tarvitse tehdä "luonnollista kuivaustoimenpidettä" = takalampun tyhjennys vedestä jotta valot toimivat edes jotenkin..
VastaaPoista