Tämän jälkeen liittimet auki ja johdot oli helppo ujuttaa pihalle ihmeteltäväksi.
Sitten vaan tinailua ja kutistesukkaa ja piuhat takaisin paikoilleen. Vasemman sumarin lampunpohja vaati vielä pientä herkistelyä, mutta lopussa kiitos seisoi.
Pulttasin penkin ja verhoilut paikoilleen ja homma oli paketissa. Nyt myös takakontin sähköaukaisu toimii asianmukaisesti. Yksi homma tuli kuitenkin sössittyä: havainnoin heti alkuun, että toiselle rekisterikilven valolle oli sähköt ryöstetty toisesta, kun alunperin tuonne kuuluu tulla omat piuhat molemmille. Ajatus kuitenkin katkesi hosuessa ja tuo unohtui korjata niin kuin kuuluisi. Tästä on se haitta, että check panel olettaa edelleen, että toinen valo on pimeänä. Joku aikaisempi omistaja on hoitanut tämän tyylikkäästi sähköteipin palasella:
Noh, tuo on helppo ehtiessään kunnostaa.
Myös toinen pikkuhomma tuli eteen; perjantaina osui silmään avonaisen vannerakenteen välistä tuommoinen näky:
Jarrusatulan toinen kiinnityspultti siis puuttui tai oli irronnut. Toinen oli sormitiukkuudessa. Tästä jouduin kirjaamaan vikapisteen. Pulttasin satulan paikoilleen ja järkeilin, että täytynee hieman tarkastella muitakin pulttien kireyksiä. Auto on ilmeisesti projektoitu kasaan aika hätäisesti jossain vaiheessa. Toinen jarrupala oli ottanut hieman kipeää, mutta ne menee muutenkin uusiksi kunhan ehdin jarruremonttia tekemään. Mukavana puolena jarrutuntuma parani kummasti ja takapään tutina poistui.
Nyt autolla onkin siis entistä mukavampi jatkaa ajelua. Ajomatkaa viikossa on tullut 508 km ja euroja ei ole tarvinnut korjauksiin vielä kuluttaa paria kutistesukkaa enempää. Toisaalta vikapisteitä ei tarvitsisi ihan samaa tahtia jatkossa tulla, vaikka pikkuhommista onkin ollut kyse.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti