Mujuselle evidenssiä, että Helsinki-Vantaalla on käyty.
Paluumatkalla olisi ollut hyvä sauma kerätä viisi bonuspistettä aiheesta "tuntemattomat naiset yrittävät tunkeutua autoon" ja vielä ottaa tuosta pieni maksu: lentokentällä oli noin sata metriä pitkä taksijono yöllä värjöttelemässä Helsingin julkisen liikenteen lakon ansiosta. Päätin kuitenkin nauttia Alfan kyydeistä omassa rauhassani.
Moottoritiellä ensimmäinen positiivinen yllätys oli pitkien valojen näyttämä. Xenoneihin tottuneena odotin, ettei tässä kummoisia tuikkuja olisi, mutta sangen hyvä valaistushan tuossa oli.
Apukuskin kuvaama otos ei tee oikeutta valojen kantamalle
Toinen yllätys tuli tankatessa. Takana oli 510km pääosin reipasta moottoritieajoa ja hieman kaupunkiajoa mm. Helsingissä, tavallista maantieajoa ei lainkaan. Bensavalo vilkahti jo motarin rampilla niin päätin varmuudeksi käydä tankkaamassa, vaikka neula asettui vielä liki neljännestankin kohdalle. Tankkiin ei sopinut kuin 44 litraa, joka tarkoittaa noin 8,6 l/100km -kulutusta.
Tuo on mielestäni pirun vähän huomioiden vielä, että käytettyä ajotapaa ei voi luonnehtia ainakaan taloudelliseksi. Kun mukaan saa maantieajoa, on odotettavissa siis jopa matalia seiskoja. Tämähän on taloudellisin autoni sitten vanhan 1,6 -litraisen Corollan!
Jatkoin kotimatkaa yön pimeydessä entistä tyytyväisempänä hankintaani. Nyt olisi kova into päästä kunnostamaan aiemmin mainitut pienet puutteet ajokokemuksen parantamiseksi entisestään, mutta ainakaan tällä viikolla siihen ei ole harmikseni aikaa.
Kilometrejä on nyt takana 725 kappaletta ja omat pisteet päivitetty.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti